woensdag 31 augustus 2016

Basic

Ik kwam van de week bij de boekwinkel. Bij het tijdschriftenvak viel mijn oog ineens op de Ottobre Woman. Even bladeren, oh wat een leuke dingen staan erin. Laat ik hem maar mee nemen. Na thuis even in de lapjesmand te hebben gezocht kwam ik nog een blauwe Tricot tegen. Goed genoeg om even een proefmodel te maken om te kijken hoe de maten uitvallen. Ik heb nl. de ervaring dat de maten in de Knipmode erg ruim vallen, en dan zegt men wel meten is weten maar dat zegt ook niet alles. Want na alles gemeten te hebben varieerde mijn maat tussen maat 34 en 44 in, dat is een beetje lastig. Uitgaande van de belangrijkste maten heb ik het Drape Front shirt gemaakt. Helemaal op de lockmachine met een rolzoomnaadje aan de buitenkant op het voor en achterpand. Wat een heerlijk basic shirt is dit, proefmodel geslaagd is officieel shirt geworden, daar komen er waarschijnlijk meer van.


1 opmerking:

Rian zei

Leuk dat blauw. Verrassende kleur ;-)
Het blad ligt nu ook bij mij op tafel. Al 2 patronen eruit gehaald, want Dianne heeft haar wensenlijstje ingediend.....