vrijdag 17 februari 2017

Broodje Bakken

Een aantal jaren geleden heb ik het ook al eens gedaan, maar omdat ik niet goed voor m'n desem heb gezorgd is ie toen dood gegaan. Na een aantal pogingen om een een nieuw te kweken had ik de moed opgegeven. Maar het bleef wel kriebelen, dat brood was destijds erg lekker. een quiltvriendin had zelf desem gemaakt daar heb ik een beetje van gekregen. Na weinig zorg leek ik ook deze niet in leven te kunnen houden. Maar na een beetje aandacht, liefde en vooral warmte is het me toch gelukt om een desem starten te krijgen. Na een aantal dagen van verversen en voeden  was het vandaag zover.

Ik kon het desem gebruiken om een brood te bakken. Na veel kneden(wat ik de broodbakmachine laat doen) en de nodige uren rijzen en in de oven bakken heb ik een heerlijk broodje.

Geen opmerkingen: