zaterdag 7 oktober 2017

Een maand verder

Nadat ik mijn vorige blogbericht had geschreven had ik mezelf voorgenomen om weer elke week een blogberichtje te posten. Helaas is dat niet gelukt, ben nu weer een maand verder. Wil niet zeggen dat er hier niets is gebeurd: De tentoonstelling van "De Lingelappers"komt met een grote snelheid dichterbij, over een week beginnen we met opbouwen en over anderhalve week is de opening. We zijn met de laatste voorbereidingen bezig.
Tijdens een van mijn demo's voor Bernina tijdens een stoffenspektakel werd mijn oog getrokken door een mooie lap stof bij de buurman. Daar heb ik een lange blouse van gemaakt. Later nog een lapje voor legging erbij gekocht.

Al enige tijd hadden we lekkage op de slaapkamer. Het plafond heeft verschillende gele en bruine kringen inmiddels. Het werd tijd voor nieuwe dakbedekking. Na een paar dakdekkers op bezoek te hebben gehad is onze keuze op Van Horssen dakbedekkingen gevallen en hebben we in september een nieuw kunststof dak gekregen.Voor dat ze dat kwamen doen moesten eerst de airco's en zonnepanelen van het dak af. Een heel gesjouw maar het is ons met z'n 3en gelukt. Nadat het dak gedaan was moest alles er ook weer op. Ook dit hebben we met z'n 3en gedaan, trots op mijn mannen. Nu kunnen we er voorlopig weer tegen zonder dat we gedrup horen.

En soms in een verloren uurtje kom je wel eens wat tegen op het internet. Om mijn vaardigheden met de BSR voet van Bernina onder de knie te krijgen vond ik dit een mooie uitdaging. Op een stuk spijkerbroek ben ik met die voet bezig geweest met garen wat verloopt van kleur. Het moet uiteindelijk een tas worden. Een proefmodel voor een leren tas. Want ik heb enige tijd geleden een mooi stuk leer gekocht waarvan ik een tas wil maken, maar moet wel een lekker model zijn, vandaar eerst deze proef.


Geen opmerkingen: