maandag 12 juli 2021

In de Berm

Helaas staan er niet alleen mooie bloemen in de berm.


Het verbaast me keer op keer hoeveel troep/afval er in de berm ligt. Variërend van flesjes, blikjes, snoeppapiertjes, plastic in alle soorten en maten, sigaretten peuken en stukken uitgespuugde kauwgom. Nu is dit een kleine samenvatting van een uurtjes hier in de polder wandelen. En laat ik dan nog maar zwijgen over de omgeving van een fast food restaurant. 

Ik vraag me af waarom? Hoezo? Je hebt het vol gekocht en je draagt het met je mee. Als het leeg is, is het veel lichter en vaak kleiner dan kun je het toch veel makkelijker mee naar huis nemen of het nog even met je mee dragen totdat je een vuilnisbak tegenkomt......Ik begrijp hier helemaal niets van. 

Ik durf nog geen klokhuis van een appel uit het autoraampje te gooien.

Geen opmerkingen: