dinsdag 1 februari 2022

Corona

 Tja, ik heb het lang weten te voorkomen maar ben nu toch echt aan de beurt. Corona is ook ons huishouden binnen gedrongen. Na een dag het zuur te hebben gehad waardoor(dacht ik) ik veel moest hoesten kreeg ik ineens koorts. De zelftest was negatief. De volgende ochtend nog steeds koorts dus nog maar een zelftest er tegenaan geslingerd ook deze was negatief. Wat ga ik doen....Ik had beloofd om met mijn schoonvader mee te gaan bloedprikken, dus toch maar een test bij de ggd laten doen. Helaas was deze positief. Met alle gevolgen van dien. 7 dagen quarantaine, dus heel veel dingen niet. Maar ook heel veel dingen wel. Mijn werkgever ingelicht en de nodige mensen waar ik het weekend nog contact mee had gehad. De lichte klachten die ik het weekend had zouden normaal gesproken voor mij geen reden zijn om me ziek te melden. Maar ik moet me aan de regels houden. En ik ben niet de enige hier in huis zoonlief testte 24 uur na mij ook positief. Gelukkig heeft manlief nog geen verschijnselen. De koorts was gisteren weg en ik voelde me prima. En je gaat je ook nog af lopen vragen waar of door wie je besmet bent geraakt. daar zijn echt duizenden mogelijkheden je zou bijna paranoia worden. Dus gestopt om daar over na te denken.

Maar wat ga je doen. Je voelt je niet echt ziek. En ik moet het wel doen met de materialen die ik in huis heb. Ik had het weekend een leuk projectje gezien met de scan'n cut een cadeau enveloppe maken in canvas workspace en daarna uitsnijden. Weer super leerzaam en hoe leuk is het.

Ik heb gisteren ook bedacht om een quilting sampler book te gaan maken (staat al een poosje op mijn lijstje tenslotte). Maar vandaag is de koorts weer terug. Niet ziek genoeg om in bed te liggen maar ook niet fit genoeg om iets te doen. Maar het sampler book spookt wel door m'n hoofd, toch maar de beginselen opgezet, met stukken stof uit voorraad die ik lang geleden zelf geverfd heb. Ik ga er maar een quarantaine project van maken. Iedere dag een bladzijde met free motion quilting.

Met dat ik dat bedacht herinnerde ik me dat het voetje van de maand de rulervoet is. Laat ik daar dan ook maar gelijk een sampler book van maken.

word vervolgd

Geen opmerkingen: