woensdag 20 februari 2013

Rode broek

Een aantal weken geleden moest ik hoognodig op broeken jacht voor zoonlief. Met inmiddels nog maar 4 fatsoenlijke spijkerbroeken in de kast kom je niet ver in de week. Toen ik aan zoonlief vroeg wat voor broek hij graag zou willen hebben was zijn antwoord steevast: Ik wil een rode broek. Dat is een hele opgaven voor een super slank en lang ventje om daar aan te komen. Ik kwam thuis met 1 blauwe spijkerbroek. Niet echt iets waar hij naar gevraagd had, maar ik kon niet beter vinden en een nieuwe broek was hard nodig.
Nu was ik maandagochtend in alle vroegte op de markt. Daar kwam ik ineens rode spijkerstof tegen, voor een leuke prijs en die kon ik niet laten liggen natuurlijk. De lap eerst in de wasmachine gestopt(dit is een  gewoonte van me), het patronenblad opgezocht en het patroon aangepast: taille: maat 134, lengte: maat 146 en een pijpwijdte van maat 110. Een vreemde mix van maten maar als het goed is straks perfect passend.


3 opmerkingen:

Rian zei

Kijk, dat is nou zo ideaal van zelf naaien. Kinderen zijn nou eenmaal niet volgens de standaard kledingmaten. groetjes

Mostertpot zei

Gaat Martijn ook al golfen?

Jeanneke zei

Meer dan vijftig jaar geleden mocht ik soms met mijn moeder mee naar de markt in Gorinchem (neem aan dat jij daar ook was). Zij naaide alles zelf voor haar gezin met acht kinderen. Is de markt nog steeds bij het gemeentehuis in de binnenstad?
Groetjes,

Jeanneke.