zondag 23 maart 2014

Het Idee

Soms heb je dagen of weken dat je inspiratieloos rond loopt. Telkens weer langs die berg met stofjes, maar niet wetende wat je er mee zal of wil doen. Want het hele totaal plaatje moet wel kloppen. Heb de hexagonnen even aan de kant gegooid, ook daar weet ik nog niet van wat ik er verder mee moet. Maar vandaag was ineens Het Idee er. Al enige tijd bewaar ik spijkerbroeken, ook al enige tijd is de vraag wat zal ik er mee gaan doen vloerkleed, wandkleed, blindelinks aan elkaar stikken, keurige blokken ervan maken enz. allerlei vragen die ook al lange tijd door mijn hoofd gaan. Een tas stond ook nog op het lijstje, maar wat voor tas en hoe? Na lang dubben had ik vandaag echt ineens Het Idee. Eerst een proeftas van gewone stof gemaakt om te kijken of al mijn spullen: agenda, telefoon, portemonnee, aspirine's, enz erin pasten. Daarna de blikken trommel waar minstens al 2 jaar de voorgesneden stukken spijkerstof inzitten te voorschijn gehaald. De kleinste stukjes van 5 x 5 cm eruit gehaald en begonnen aan elkaar te stikken. Heerlijk eindelijk Het Idee uitwerken.

1 opmerking:

Hennie zei

Leuk! Ben erg benieuwd hoe het gaat worden!!