vrijdag 12 februari 2016

Hexagonnen

Een paar weken geleden was ik met Helma van Stich en Zo mee naar de groothandel. Super leuk met een leuke workshop en al. Helma kocht allerlei leuke stoffen voor in haar webshop. Ze kocht ook scrapbags van Moda. Eenmaal thuis mocht ik een scrapbag uitzoeken. Ik vind vele jellyrolls ook altijd zo mooi maar weet nooit wat ik ermee moet.......Daar zat ik dan met een scrapbag het waren allemaal stroken stof met zelfkant eraan........ wat moet is hiermee was mijn gedachten.........
Als surfend over het internet naar ideeën hiervoor kwam ik toch wel hele leuke dingen tegen en werd ik van lieverlee enthousiast. Ik koos voor het hexagonnen patroon.... hoe kan het ook anders.........Eerst de zelfkanten van de stoken afgesneden, zelfkantjes in een zakje voor een vriendin die ze spaart. en daarna goed de instructies gevolgd. De 60 gradenhoek op m'n quilt liniaal ontdekt, en zo ontstond er een hele mooie quilt top.
De top heb ik weer bij Helma gebracht zodat zij hem kan voorzien van vulling en achterkant, om als voorbeeld mee te nemen naar de Handwerk en Quiltbeurs in Zwolle. Zodat ze kan laten zien wat je o.a. kan maken met zo'n scrapbag.
Het is heel leuk om te doen met snel resultaat.

Geen opmerkingen: