zondag 24 maart 2019

Borduurweekend

Omdat de mannen vrijdag, zaterdag en zondag op de golfbaan doorbrachten, heb ik borduurweekend gehouden voor mezelf. Het was hoog nodig. Ik volg de Mystery Embroidery quilt along van Bernina, maar had nog geen enkel blok gemaakt.....
Ik begon met het blok van maart. De vuurvliegjes in een pot. Ik ben iets afgeweken van het origineel. Ik heb nl baggy vinyl toegevoegd zodat het lijkt of de vuurvliegjes echt achter glas zitten. Het deksel van de pot heb ik met blingbling stof gedaan zodat het ook net metaal lijkt.


Daarna heb ik het blok van februari genomen. Het huisje met sneeuw. De sneeuwpop heb ik met flannel gedaan.


Als laatste het blok wat ook in de adventkalender zat gedaan. De auto met kerstcadeautjes. De bumper heb ik wederom met blingbling stof gedaan. Met ieder blok toch weer wat nieuws geleerd.


En wat ben ik ik dit geval blij met de koffer met borduurgaren van Mettler die ik vorig jaar gewonnen heb. Alle kleuren polysheen garen bij de hand.


En dan is het de bedoeling dat ik voor Bernina workshops ga geven bij de dealers. Daarvoor heeft Bernina een leuk etui ontworpen. Ook dit etui heb ik uitgeprobeerd om te weten hoe het werkt om een etui in The Hoop te maken en wat de mogelijke valkuilen zijn.

Geen opmerkingen: