dinsdag 26 juli 2022

Besluit

Het ziekenhuis circus is maandag in alle hevigheid weer begonnen. Maandag moest er bloedonderzoek gedaan worden. Dit viel niet mee. De PICC lijn wilde niet lopen: waarschijnlijk zat op dat moment de lijn te dicht tegen de aderwand waardoor er geen bloed afgenomen kon worden via de PICC lijn. Dan toch maar in de andere arm in de ader bloedprikken. In de elleboogholte zijn de aderen heel dun en kon er met allerlei kunstgrepen met moeite 2 buisjes bloed afgenomen worden. Maar er was nog een 3de buisje waar nog maar net een druppel in wilde. Dan maar een ader boven op de hand proberen. Ook hier kwam noemenswaardig geen bloed uit. Waarschijnlijk trek het vacuüm. Dit is een reactie van het lichaam. Hier kan niemand iets aan doen. Het beetje bloed wat eruit is gekomen was gelukkig wel voldoende voor onderzoek. Na de bloedafname stond er een ct-scan gepand. Dit ging gelukkig soepel. Ze hadden het infuus al klaar liggen totdat de verpleegkundige vroeg wat ik aan mijn arm had.....Zij was heel blij met de PICC-lijn want dat was makkelijk aansluiten voor de contrastvloeistof.

Vanmorgen was het gelijk bezoek aan de arts. Het bloedonderzoek wees geen veranderingen aan. Echter de ct-scan gaf nieuwe uitzaaiingen aan. Na een goed gesprek met de arts heb ik besloten om met de chemo kuur te stoppen. Als ik door zou gaan met de chemo zou ik volgens de arts eind volgend jaar ook niet halen. De chemo en alle ziekenhuis bezoeken geven zoveel stress en andere ongemakken en in mijn geval haalt de chemo niets uit. Het was een moeilijk besluit, maar ik heb geen zin meer in al die stress en ongemakken als het toch niets uit haalt. Ik hoop op deze manier de komende periode met zo min mogelijk stress en ongemakken gewoon de dingen te kunnen doen die ik wil doen......gewoon leven zoals jullie ook doen.

5 opmerkingen:

Sandra Stieding zei

Jeetje wat een zwaar, maar zeer begrijpelijk besluit heb je genomen. Veel meer aan het leven denken en ervan genieten zoals jullie hebben gedaan op de vakantie. Ik wens je echt het allerbeste en blijf je volgen. Bedankt dat je dit met ons wilt delen, want het is zeker een les om te genieten van wat je hebt.

Ingrid zei

Jolanda, ik heb heel veel respect voor jou en jouw omgaan met deze narigheid. Je besluit is een moedig besluit, maar je gaat toch voor kwaliteit want de kwantiteit krijg je er niet mee..
Dan eruit halen wat eruit te halen valt !! Geniet maar van de kleine dingen, vooral zonder stress want dat is toch wel heel belangrijk.
Laat wel nog van je horen hoor...
hierbij sterkte voor jou en de jouwen !!!
Ingrid

Karin zei

Wat een verstandige beslissing!
Begrijpelijk dat je hiervoor kiest.
Ook al is het geen makkelijke beslissing, voor jou en je gezin wel de beste.
Ik hoop oprecht dat je nog een mooie tijd met elkaar mag hebben.
Wat dapper en moedig dat je dit wil delen.
Veel sterkte toegewenst!

Conny Nefkens zei

Wat een moeilijke en begrijpelijke beslissing. Ik hoop voor jou dat je nog zo lang mogelijk kan genieten van de leuke dingen die op je pad komen. Veel sterkte om deze moeilijke tijd door te komen. Het allerbeste voor jou en je naasten.
Lieve groeten Conny Nefkens

Hetty Janssen zei

Ach Jolanda, wat erg om dat allemaal te lezen. Wat ben je moedig en realistisch. Een dapper besluit.
Ik hoop van harte dat je nog een goede tijd zult hebben met allen die je lief zijn. Dat als alle anderen 'gewoon' je eigen leuke dingen mag doen.
Wat mij betreft mag je daarin best een beetje egoïstisch zijn. Dat zal niemand je kwalijk nemen.
Fijn dat je het deelt op je blog. Hopelijk blijf je dat doen als je er tijd voor hebt en zin in hebt.
❤❤❤