donderdag 7 juli 2022

Weer in en Uit het ziekenhuis

Met een super leuk weekend achter de rug. Vakantie inkopen gedaan, lekker gelucht, en zondagochtend was ik nog thee wezen drinken bij een vriendin. Zondagavond vroeg naar bed ik was moe en niet helemaal lekker. In de loop van de nacht wakker geworden, met het gevoel dat ik koorts had. De thermometer gaf normale temperatuur aan. Ook Hans word even later wakker en zegt dat ik warm ben en koorts heb. Ik voel me niet fit en ben misselijk. Nogmaals de infra rood thermometer geraadpleegd op verschillende plaatsen en toen was mijn temperatuur ineens 38.6. Dat betekende dat ik koorts had. En als een chemo behandeling ondergaat en je krijgt koorts betekend dat dat je de huisartsenpost/eerste hulp moet bellen. En zo zaten we maandagochtend om 06.00 uur op de spoedeisende hulp. Aldaar was mijn temperatuur inmiddels 39. Wat betekend gelijk uitgebreid bloedonderzoek, aan het infuus met paracetamol. Al snel bleek dat mijn witte bloedcellen met de helft gekelderd waren door de chemo en dat de ontstekingswaarde in het bloed te hoog waren. Er werd ook gelijk antibiotica via het infuus mijn lichaam ingebracht. Na 4 uur op de spoedeisende hulp geweest te zijn werd ik naar boven naar de kamer gebracht wat betekende dat ik een paar nachtjes mocht blijven. Dit hadden we even niet geplant en ook niet aan zien komen zo een kleine week voordat we op vakantie gaan. Na 2 dagen antibiotica via het infuus te hebben gehad kwam de arts vertellen dat de de ontstekingsbron niet hebben kunnen achterhalen in het bloed. En gezien de aankomende vakantie mocht ik over gaan op antibiotica in tablet vorm. wat betekende dat ik gelukkig woensdagmiddag weer naar huis mocht. 3 dagen ziekenhuis heeft er weer ingehakt. Ik sta weer gammel op m'n benen en moet weer aansterken. Gelukkig kan ik nu wel zelf thuis rustig aan de spullen voor de vakantie bij elkaar zoeken en de koffer inpakken om te kunnen vertrekken voor de vakantie.

4 opmerkingen:

Carola zei

Hi hoop dat je je elke dag wat beter en sterker voelt zodat jullie op vakantie kunnen dit weekend .

monne-floor zei

Hopelijk voel je je nu beter en geen koorts meer ,maar ja dat hoort bij de chemo ik ben tijdens mijn kuur nu 8jaar geleden twee keer opgenomen geweest en alles is goed gekomen ik wens je nog een fijne vacantie toe .

Teuny Bakker zei

Jolanda, Hans en Martijn, geniet van en met elkaar. Fijn dat jullie wegkunnen.

Hetty Janssen zei

Op één of andere manier heb ik afgelopen tijd je blog niet gelezen. Het zal wel de drukte van mijn eigen leven zijn geweest. Jammer, want ik wil graag op de hoogte blijven van je wel en wee en vanaf een afstand positieve energie ( voor zover mogelijk) naar je toe sturen.
Wat zal het een schrik zijn geweest dat je koorts had. Hopelijk is dat weer goed gekomen en ben je nu fijn op vakantie.
Ik wens je alle goeds toe.