vrijdag 24 juni 2022

2de Chemo

Wat is hier aan vooraf gegaan. Omdat er op diverse plaatsen uitzaaiingen te zien waren op de ct scan is er eerst een biopt genomen uit mijn bil. Dit bleek alleen vetweefsel te zijn. Daarna is er vorige week een biopt uit de lever genomen omdat er daar ook plekjes te zien waren. Helaas zijn dit uitzaaiingen van de alvleesklier kanker. Dit veranderd helemaal niets aan de situatie. Deze wetenschap is alleen belangrijk voor de bloedwaarden en verdere behandeling. Dinsdag is de zogenaamde PICC lijn geplaatst. Dit is een permanente infuus aansluiting in mijn bovenarm waardoor de chemo therapie mijn lichaam in kan. Omdat ik tijdens de vorige chemo lang beroerd ben geweest met misselijkheid en diarree zijn de medicijnen daarvoor aangepast. Woensdag is de 2de chemo therapie mijn lichaam in gegaan. de eerste 3 middelen in het ziekenhuis, toen het 4de middel was aangekoppeld mocht ik naar huis. Vandaag was het 4de middel doorgelopen en heeft de thuiszorg het infuus afgekoppeld. De medicijn aanpassing doet zijn werk goed. Ben minder misselijk en de diarree blijft voorlopig ook weg. Ben wel heel erg moe maar dat moet in de loop van de dagen ook verminderen. Tijdens de chemo behandeling in het ziekenhuis heb ik ook hulp van een psycholoog. Door haar hulp moet mijn hoofd weer een beetje op orde gaan komen. Na de alles vernietigende uitslag van de uitzaaiingen kon ik alleen nog maar aan de dood denken, maar zover is het nog helemaal niet. Nu is mijn hoofd vooral leeg, heel leeg. En is het de bedoeling dat m'n hoofd zich weer gaat vullen moet korte termijn doelen. We gaan nu vooral proberen om naar de vakantie toe te werken. proberen de dagen een beetje te vullen met dingen die ik leuk vind om te doen. Zo heb ik dan ook maar 1 van de onafgemaakte projecten uit de kast gehaald, een vriendin te hulp gevraagd hoe nu verder met deze top die nog niet helemaal in elkaar zit. Het doel is nu tussenvulling bestellen en een achterkant.


4 opmerkingen:

Sandra Stieding zei

Goh, het lijkt me zo pittig! Fijn dat je hulp hebt van een psycholoog en nu kunt denken aan kleine korte termijn doelen. Hopelijk gaat de vakantie een fijne worden! Sterkte

Carola zei

❤️ goed dat je probeert korte termijn doelen op te pakken

Rian zei

Hee die herken ik, snap dat je m af wilt maken. Hij is zo mooi De mijne is ook nog niet af..... knuf

wilhelmina zei

Een hele reis Jolanda.Hoop dat jullie op vakantie konden gaan.Sterkte Mieke