zondag 5 juni 2022

Alvleesklierkanker

 Afgelopen week ging ik voor een CT scan naar het ziekenhuis. Dit zou een soort van 0 meting zijn voor de Chemotherapie. Maar helaas tijdens de afspraak bij de arts voor de uitslag bleek het geen formaliteit te zijn. Ik/ wij kregen het bericht dat er op de scan diverse uitzaaiingen te zien zijn van de kanker. Uitzaaiing in de lever, bil en lymfe....De wereld zakte onder mijn voeten vandaan. En er bestond ineens niets meer. De eerder chemobehandeling was op genezing gericht. Nu is de chemo behandeling gericht op kwaliteit van leven en verlengen. Hierbij moet ik denken aan een tijdsperiode van maanden tot een jaar. Dit kwam keihard aan en hadden we niet verwacht. We zijn allemaal de weg kwijt en moeten ons hoofd weer op orde zien te krijgen na dit schokkende bericht. 

4 opmerkingen:

Hetty Janssen zei

O Jolanda, vanochtend had ik gereageert op het bericht van 30 mei waarin je de moeilijke behandelcyclus beschreef. Dat zag er al met al goed uit.
Inmiddels heb je het laatste bericht met slecht nieuws geplaatst. Vreselijk, daar zijn geen woorden voor. Het enigste dat ik kan doen is meeleven en je sterkte wensen. Je leven lijkt zo als zand tussen je vingers door te glippen.
Ik hoop dat er nog veel voor je mogelijk is, dat je nog een poosje bij ons blijft.

Karin zei

Zo dat is een hele schokkende boodschap Jolanda.
Woorden schieten te kort om troost te kunnen bieden.
Weet dat ik met jou en je gezin meeleef.

Karin vd Dool

conny's quilts en creaties zei

Woorden schieten hier tekort. Ik wens jou en je geliefden heel veel sterkte. Wat een noodtijding.

Sandra Stieding zei

Oh Jolanda, wat verschrikkelijk. Ik dacht ga kijken of er nog nieuws is want vandaag je eerste chemokuur, maar dit had ik ook niet zien aankomen. Ik kan je alleen maar heel veel kracht toewensen